Τα κριτήρια επιλογής των gamers

Άποψη: Τα κριτήρια επιλογής των gamers.

Σκέψεις και προβληματισμοί…

Η γέννεση κάθε προβληματισμού μπορεί να παρομοιαστεί με την… εκκόλαψη ενός αυγού. Κάποια στιγμή στη ζωή μας, κάποια γεγονότα το τοποθέτησαν σε μια σκοτεινή γωνία του υποσεινήδητού μας και αυτό ξεχάστηκε εκεί. Αρκεί όμως ένα εξωτερικό ερέθισμα, ένα περιστατικό, μια απλή καθημερινή εμπειρία, για να το εκκολάψει.
Το γεγονός που προκάλεσε την γέννεση του προβληματισμού στο μυαλό του γράφοντα μπορεί να συνέβη και σε σας. Έχει να κάνει με την πρόσφατη πτώση τιμών που ανακοίνωσε γνωστή αλυσίδα καταστημάτων στη χώρα μας και το πλάσμα που βγήκε από το αυγό είναι το αρχαίο και τρομερό τέρας που ακούει στο όνομα “Κριτήρια Επιλογής των Gamers”.
Η ανακοίνωση ήταν ακόμη φρέσκια και διαδόθηκε με ρυθμό πυρκαιάς (το TheGameSide.gr βέβαια πρόλαβε τη φωτιά εν τη γεννέση της και σας ενημέρωσε άμεσα), σε τέτοιο βαθμό, που οι υπάλληλοι των καταστημάτων της αλυσίδας το έμαθαν από τον κόσμο που σχημάτισε ουρές έξω απ τα καταστήματα.
Τα παιχνίδια εξανεμίστηκαν μέσα σε λίγες ώρες και πολύς κόσμος, ακόμα και τώρα, δε βρίσκει αυτό που ήθελε να πάρει. Όλα τα παιχνίδια; Όχι όλα… Το Mass Effect 2 για παράδειγμα βρίσκεται ακόμα στα ράφια για όποιον του περισσεύουν πέντε ευρώ για να το αγοράσει.

Mass Effect 2 Wall1 1024x576

Γι αυτό το παιχνίδι έχουν γραφτεί οι καλύτερες κριτικές. Οι αρετές και οι ποιότητες του έχουν επιβεβαιωθεί από τους όσους … τολμηρούς το αγόρασαν. Έχει, διθυραμβικά, χαρακτηριστεί από ορισμένους παιχνίδι της γενιάς. Έχουν επενδυθεί εκατομμύρια στην προώθηση του.

Okami Art 1

Αλλά δεν πουλάει. Στεκόμενος μπροστά στο ράφι, αναρωτιόμουν, “γιατι;”. Το κτήνος που γεννήθηκε εκείνη τη στιγμή στο μυαλό μου έχει – μεταξύ άλλων – και ικανότητες ταξιδιού στο χρόνο και σαν άλλο “Φάντασμα των Χριστουγέννων” με ταξίδεψε μερικά χρόνια πίσω. Μου θύμισε έναν τίτλο, το Okami, που μας πήρε κάποτε απ το χέρι και μας είπε με φιλικό χαμόγελο “έλα να σε πάω στα σύνορα του gaming και της τέχνης”. Το φιλικό αυτό χέρι το δέχτηκαν λίγοι. Το παιχνίδι δεν πούλησε.

Ico

Γρυλίζοντας το κτήνος με μετέφερε στην περίοδο κυκλοφορίας του Ico. Θυμήθηκα τι έζησα με αυτό το παίχνιδι και ξέχασα όλες τις λέξεις που μπορούν να το περιγράψουν. Ξεχάστηκε και αυτό.

Tim Schafer Double Fine

Στη συνέχεια με πήγε να δω το Psychonauts… Δημιουργοί-γίγαντες φτιάχνουν ένα από τα πιο πρωτότυπα κι εμπνευσμένα παιχνίδια που υπήρξαν ποτέ. Ο ένας απο αυτούς φτιάχνει παιχνίδια για Kinect, ενώ η σημερινή τους δράση βασίζεται σε petitions…

Supremacy Your Will Be Done Front

Αρκετά! Είμαι gamer, έχω κατακτήσει γαλαξίες, έχω χτίσει αυτοκρατορίες, έχω αφανίσει θεούς. Δε θα φοβηθώ ένα κτήνος! Γύρισα και το κοίταξα στα σκοτεινά του μάτια και το ρώτησα: “Τι θέλει τέλως πάντων ο gamer;”. Μου πρότεινε το δικό του, κακοσχηματισμένο, χέρι και με οδήγησε στα επικίνδυνα χωράφια που βγάζουν… κολοκυθόπιτες. Περί ορέξεως λοιπόν…

Call Of Duty 41

Μου έδειξε το Call Of Duty, ένα franchise που υπήρχε χρόνια βρήκε ξαφνικά τον τρόπο να βγάζει τρελό χρήμα. Πώς το πέτυχε; Ευθύνεται το online; Όχι, online υπήρχε από τον πρώτο τίτλο της σειράς. Είναι η μεταφορά στο σύγχρονο θέατρο πολέμου; Ίσως…

Μου έδειξε το Angry Birds, έναν τίτλο με μηδενικούς πόρους παραγωγής που διατίθεται σε πολλές περιπτώσεις δωρεάν, να αγγίζει δυσθεώρητα νούμερα πωλήσεων και εσόδων. Πώς γίνεται αυτό; Τι είναι αυτό που το κάνει τόσο αγαπητό κι επιθυμητό; Τα τεχνικά χαρακτηριστηκά, σίγουρα όχι. Κάποια καινοτομία; Δε φαίνεται να υπάρχει καμία εκ πρώτης όψεως…

Wii Fit 2

Μου έδειξε το Wii. Οι “ειδικοί” το χαρακτήρισαν casual και gay. Οι ανειδίκευτοι, όμως gamers του έδειξαν εμπιστοσύνη. Το αγόρασαν, πολλοί, πάρα πολλοί. Το έβαλαν στα σπίτια τους, φώναξαν τις παρέες τους και χοροπηδούσαν σαν τρελοί κρατώντας ένα χειρηστήριο. Χωρίς να κάνουν και πολλά από άποψη gameplay, αλλά προφανώς διασκεδάζοντας. Τι είναι αυτό που τράβηξε τον κόσμο σε αυτό το είδος; Το artwork του Okami; Όχι. H έμπνευση του Psychonauts; Σίγουρα όχι.

Από την μάχη μου με το κτήνος έβγαλα μερικά συμπεράσματα… Ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η έμπνευση και η καινοτομία συχνά δε βοηθούν έναν τίτλο. Αντίθετα μπορούν να τον καταστρέψουν. Ότι η απλότητα, η αμεσότητα και το γρήγορο fun κερδίζει τον σύγχρονο gamer, που ίσως δεν έχει πολύ χρόνο στη διάθεση του για να ασχοληθεί με βαθειά σενάρια και περίπλοκους τρόπους χειρισμού.
Ότι το κτήνος δεν μπορεί να νικηθεί, γιατί φτιάχτηκε από gamers σαν εμένα κι εσάς που έχουν κατακτήσει γαλαξίες…

Images10

Η ώρα πέρασε και ο πωλητής, ήρθε και στάθηκε δίπλα μου. “Τι το κοιτάς τόση ώρα; Θα το πάρεις;”, με ρώτησε. Και με αυτήν του τη φράση έκανε μια περιεκτικότατη περίληψη όσων σκεφτόμουν τόση ώρα. Πήρα το Mass Effect 2 λοιπόν, για να το κάνω δώρο σε έναν φίλο μου που δεν ήθελε να το παίξει.

via [thegameside.gr]