Tango , ένας χορός γεμάτος από πάθος !

Περιεχόμενα απόκρυψη
2. Οι ρίζες του τάγκο είναι πολλές και διαφορετικές :

Tango ~ φλόγα & πάθος σε αρμονία μουσικής και κινήσεων 

Tango Argentino Aigli Kerkyra8

Οι ρίζες του τάγκο είναι πολλές και διαφορετικές :

Χορός ” γεννημένος ” από την μουσική & τα τραγούδια των gauchos ( γκάουτσος , ενικός gaucho , ο Αργεντίνος κάου-μπόϋ ) που είχαν επιρροές από την Ανδαλουσία της Ισπανίας και συνοδευόταν από παλαμάκια και χτυπήματα με το τακούνι , το Αφρικανικής προέλευσης ( από το Κογκό ) candombe που παιζόταν με κρουστά και οι αντίστοιχοι χοροί του μαύρου πληθυσμού , το bel canto και την canzonetta των Ιταλών μεταναστών μαζί με το πιο εξευγενισμένο χορευτικό τους στυλ , η Ισπανο-Κουβανική habanera , το βαλς.
Συγγενή είδη με το τάγκο είναι η μιλόγκα και το Αργεντίνικο βαλς ( vals criollo ).
Η συμβολή της μουσικής των gauchos φαίνεται κυρίως στις πρώϊμες μιλόγκες , γνωστές με τον όρο milonga campera ( μιλόγκα της υπαίθρου ) που αργότερα μετεξελίχτηκαν στην πιο ρυθμική milonga porteña ( μιλόγκα του λιμανιού , δηλαδή του Μπουένος Άϊρες ) , ενώ η συμβολή του Αφρικανικού στοιχείου φαίνεται στην πιό ξέφρενη milonga candombera.

Τα πρώτα τάγκο παίζονταν από μετανάστες στο Μπουένος Άιρες και το Μοντεβιδέο.
7 715 Tango
Μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα , το τάγκο ήταν ευρέως διαδεδομένο στις λαϊκές γειτονιές του Μπουένος Άϊρες αλλά αντιμετωπιζόταν εχθρικά από την αστική τάξη , στα προκατειλημμένα μάτια της οποίας φάνταζε σαν συνδεδεμένο με τον υπόκοσμο και τους οίκους ανοχής , σύνδεση που κάνουν συχνά διάφορες αναφορές στην ιστορία του τάγκο , που στην πραγματικότητα όμως απλώς αντανακλούν την αρχική προκατάληψη εναντίον του.
Ο συγγραφέας Jorge Luis Borges φέρει αρκετό βάρος της ευθύνης για την διάδοση της λανθασμένης ταύτισης των ριζών του τάγκο με τους οίκους ανοχής.
Tango
Ο τρόπος που χορευόταν τότε το τάγκο έμοιαζε με το στυλ που τώρα είναι γνωστό στην Αργεντινή ως canyengue ( κανζένγκε ) , που χαρακτηρίζεται από το λύγισμα των γονάτων , την κλίση του σώματος προς τα μπρος , την αμοιβαία στήριξη του ζευγαριού , και την επαφή στην κοιλιά. Αυτό το στυλ είχε έντονα Αφρικανικά στοιχεία αλλά με την πάροδο του χρόνου υποχώρησε και έδωσε την θέση του σε ένα στυλ με περισσότερη μεγαλοπρέπεια.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=iNkA8e1BC-Q?list=SP339F4292F1B430A6&hl=el_GR]
Η πρώτη γενιά των ερμηνευτών τάγκο αναφέρεται σαν η ” Παλιά Φρουρά ” ( Guardia Vieja ).
Το πρώτο τάγκο που ηχογραφήθηκε ήταν του Angel Villoldo ( Άνχελ Βιζόλντο ). Η μουσική παιζόταν με όργανα που μπορούσαν εύκολα να μεταφερθούν : τρίο φλάουτο – κιθάρα – βιολί , με το μπαντονεόν να φτάνει περί τα τέλη του 19ου αιώνα.
Η διάδοση του μπαντονεόν οφειλόταν πρωτίστως στον Eduardo Arolas ( Εδουάρδο Αρόλας ) , ενώ ο Vicente Greco ( Βισέντε Γκρέκο , 1886 – 1924 ) καθιέρωσε το σεξτέτο για το τάγκο , αποτελούμενο από πιάνο , κοντραμπάσο , δύο βιολιά και δύο μπαντονεόν.
Παρά την περιφρόνηση , μερικοί το υποστήριξαν θερμά , όπως ο συγγραφέας Ricardo Güiraldes ( Ρικάρδο Γκουϊράλντες ) , playboy και γόνος της Αργεντίνικης αριστοκρατίας γεωκτημόνων. Ο Güiraldes έπαιξε ρόλο στη διεθνή απήχηση του τάγκο , το οποίο κατέκτησε τον κόσμο μέχρι το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Pantone Tangerine Tango Dancers Frederic Cirou Corbis

Και συνεχίζει να μαγεύει μέχρι σήμερα και να εμπνέει Έλληνες δημιουργούς στη σύνθεση τραγουδιών με την αντίστοιχη μελωδία  ܓ

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=videoseries?list=PL0A9CAAFCBEBEF766&hl=el_GR]

 
Πηγή κειμένου & λίστα μουσικών autoplay videos από :
2812Doris “Βέρα στο δεξί & Triunfo del Amor”
Eικόνες από Google